کودکان و نوجوانان را با کتاب آشنا کنیم/ فرهنگ  ...

کودکان و نوجوانان را با کتاب آشنا کنیم/ فرهنگ ...

کودکان و نوجوانان را با کتاب آشنا کنیم/ «فرهنگ کتاب و کتابخوانی" در محلات گسترش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در گفتگویی با اشاره به آیین‌نامه مشوق‌های کتاب که توسط شهرداری درحال تهیه است، اظهارکرد: «کتاب» همیشه به عنوان "یار مهربان" شناخته شده ولی امروز در زندگی روزمره از آن فاصله گرفته‌ایم و به دست فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به سرانه مطالعه در کشور که به شدت کاهش یافته، گفت: یکی از ضرورت‌های این حوزه، توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی و پیش‌بینی مشوق‌هایی برای این حوزه است.

حسامی با بیان اینکه همه ساله «24 آبان‌ماه»، روز کتاب و کتابخوانی را گرامی می‌داریم و این مناسبت در حد جشن و سخنرانی محدود می‌شود، افزود: متاسفانه در عرصه کتاب و کتابخوانی شاهد اقدام کاربردی و عملیاتی نیستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری و مدیریت شهری اثرگذاری مستقیمی بر زندگی روزمره شهروندان دارند، توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی را باید در دستورکار خود قرار دهیم.

حسامی، کتاب و کتابخوانی را عرصه‌ای حائز اهمیت دانست که در وهله نخست روی افراد و سپس در سطح جامعه اثرگذار است، گفت: در شهر امام‌رضا(ع)،باید به سمت تدوین مشوق‌هایی برای این حوزه و ارتقاء سرانه‌های کتابخوانی برویم چراکه شرایط مطلوبی نداریم و این وضعیت در شان شهر عالم آل محمد(ص) نیست.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مهمترین جامعه هدفی که مدیریت شهری باید روی آن متمرکز شود، کودکان و نوجوانان هستند؛ اگر این قشر را نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشویق کنیم، موفقیت‌های ارزشمندی را کسب خواهیم کرد.

حسامی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی فضاهایی در نقاط مختلف شهر برای کتابخوانی، گفت: پاتوق‌های محلات ما باید پیوست کتاب و کتابخوانی داشته باشند و کتاب را با روش‌های خلاقانه و کاربردی به زندگی روزمره افراد ببریم.

وی با اشاره به لزوم پای کار آمدن نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و تعامل با شهرداری برای ترویج این فرهنگ، افزود: یکی دیگر از روش‌های کارآمد، پیوند کتاب و فیلم با یکدیگر در مشهد مقدس است؛ تاثیرگذاری "کتاب" به عنوان مبنا و "فیلم" به عنوان اثر هنری بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات می‌توان کتاب را در نقاط مختلف شهری قرار داد و در قالب مسابقه، تبلیغات شهری و کتابخانه‌های الکترونیکی، عموم را تشویق به کتابخوانی کنیم.

حسامی گفت: در بُعد درون‌سازمانی نیز باید کتاب را در سبد خرید کارکنان قرار دهیم و مسابقات مختلف پیش‌بینی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات