اشتغالزایی، محور فعالیت مناطق

اشتغالزایی، محور فعالیت مناطق

اشتغالزایی، محور فعالیت مناطق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری با اشاره به بازدید اخیر خود از مرکز رویش و کارآفرینی محله «نوده»، اظهارکرد: یکی از وظایف مدیریت شهری، نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا، توجه به حوزه‌های اجتماعی بوده که بخشی از این حوزه مربوط به مشاغل و توسعه اقتصادی خانوار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد مقدس براساس تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ایجاد اشتغال، به ویژه با رویکرد اشتغال پایدار و مشاغل خرد و خانگی، بخشی از این وظیفه را به سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری واگذار شده، گفت: طی 3 سال اخیر نیز اقدامات خوبی در این حوزه رقم خورده ولی همچنان با وضع مطلوب فاصله داریم.

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: برخورداری از یک برنامه منسجم با چشم‌انداز رو به جلو و حداقل اشتغالزایی برای ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر در هر سال می‌تواند بخشی از مسائل مربوط به حوزه اشتغال شهری را برطرف کند.

وی با اشاره به تعامل سازنده و خوبی که بین سازمان بازآفرینی و بنیاد کرامت، علوی و صندوق‌های توسعه اشتغال شکل گرفته، گفت: این همکاری نقش بسزایی در اشتغال‌آفرینی و تحقق چشم‌انداز مدنظر مدیریت شهری دارد.

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و مداخله آنها در این موضوع، ضرورتی است که به عنوان نهاد سیاست‌گذار مدنظر داشته باشیم و نقش تسهیلگری را به خوبی در بحث توسعه اشتغال دنبال کنیم.

طهوریان‌عسکری از اختصاص اماکن بلااستفاده شهرداری به حوزه اشتغال خبرداد و اظهارکرد: این مهم در بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۱ دیده شده و معتقدیم کارآفرینی موجب درآمدزایی و کمک به کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت: شهرداری باید سرعت عمل خود درخصوص توسعه بستر اشتغال را بیشتر کند چرا که وضعیت و عملکرد کنونی، مطلوب شورای شهر نیست.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق باید حوزه اشتغال و توسعه مشاغل خانگی را در دستورکار خود قرار دهند، افزود: بخشی از ارزیابی عملکرد شهرداران مناطق باید به عملکرد در این حوزه اختصاص یابد.

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: مناطق به دور از شعار و عدد و آمار مرسوم، اشتغال‌آفرینی حداقل 1000 نفر در هر منطقه را باید عهده دار شوند و در کنار توسعه عمرانی، توسعه اجتماعی و اشتغال را نیز مدنظر قرار دهند؛ در چنین شرایطی سالانه بالغ بر ۱۰ هزار شغل می‌توانیم ایجاد کنیم.

وی افزود: مشهدمقدس شهری با ظرفیت‌های متعدد و مختلف بوده که یکی از آنها حوزه زیارت و گردشگری است؛ عرصه‌ای که سالانه ۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات