تخصیص ماهانه 100 سفر رایگان با مترو و اتوبوس به  ...

تخصیص ماهانه 100 سفر رایگان با مترو و اتوبوس به ...

تخصیص ماهانه 100 سفر رایگان با مترو و اتوبوس به معلولان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی در گفتگویی با بیان اینکه فراهم‌آوری زمینه استفاده و بهره‌مندی همه شهروندان از امکانات شهری، یکی از رویکردهایی بوده که شورای ششم از ابتدای فعالیت خود نسبت به آن دغدغه‌مند بود، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان تاکنون اتفاقات خوبی در مشهد مقدس رقم خورده و این روند همچنان باید ادامه یابد.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مورد نیاز همه شهروندان، به ویژه معلولان، حمل‌ونقل عمومی است چرا که این عزیزان امکان استفاده از خودرو شخصی و یا موتورسیکلت را ندارند و جزو مسافران اجباری حمل‌ونقل همگانی محسوب می‌شوند.

فرهمندی با اشاره به اینکه پیشتر بر اساس مصوبه شورای شهر ماهانه 60 سفر رایگان اتوبوس و مترو برای توانیابان اختصاص یافته بود گفت: مطابق رویکرد و نگاه شورای ششم نسبت به این قشر از جامعه و با مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر، تعداد این سفرهای رایگان را به 100 سفر افزایش دادیم تا از این بابت مشکلی در استفاده از حمل‌ونقل همگانی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: تسهیلاتی در حوزه ناوگان تاکسیرانی نیز در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال از تاکسی‌هایی که به معلولان و جانبازان ارائه خدمات دارند، حمایت مالی می‌شود.

فرهمندی گفت: در حال حاضر حدود 100 دستگاه تاکسی مناسب‌سازی شده در شبکه تاکسی‌های بیسیم به جانبازان و معلولان خدمات ارائه می‌دهند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات