ویژگی‌های بودجه 1401/افزایش بودجه فرهنگی نجف آباد

ویژگی‌های بودجه 1401/افزایش بودجه فرهنگی نجف آباد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، آخوندی سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف آباد، در جمع اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از بودجه سال 1401 شهر نجف آباد پرداخت و گفت: پس از انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر نجف آباد اعضا در محلات مختلف شهر به ویژه مناطق کم برخوردار جلسات و بازدیدهایی داشتند مسائل و مشکلات شهر را بررسی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و مسائلی که در شهر وجود داشت و نیازمند رسیدگی بود به دنبال گزینه مناسبی برای تصدی شهرداری نجف آباد بودیم و جلسات متعدد و ویژه‌ای با مهندس امامی شهردار نجف آباد برگزار کردیم تا مطمئن باشیم انتخابی صحیح و درخور شأن مردم و شهر نجف آباد انجام شده است و نیازهای شهر در دیدگاه و برنامه‌های شهردار محترم دیده شده است.
آخوندی با بیان اینکه بودجه سال 1401 با توجه به نیازها و شرایط شهر نجف آباد بسته شده است، گفت: بودجه سال آینده شهرداری نجف آباد 580 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال 1400 افزایش 35 درصدی داشته است.
وی در ادامه افزود: از جمله ویژگی‌های سال 1401 تخصیص ارزش افزوده‌ها به مناطق است، ویژگی دیگر تخصیص ویژه بودجه به آسفالت معابر است، از مشکلات جدی شهر ما فرسوده بودن آسفالت معابر و خیابان‌ها است که معضلات شهر محسوب می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف آباد، اظهار کرد: 79 میلیارد تومان برای آسفالت معابر در نظر گرفته شده است، امیدوار هستیم تا پایان سال آینده به لحاظ تعمیر آسفالت‌های فرسوده خیابان‌ها و معابر بتوانیم اقدامات خوبی انجام بدهیم و مشکلات ما در این زمینه برطرف بشود.
آخوندی با بیان اینکه از ویژگی‌های بودجه سال 1401 کاهش فروش زمین است، تصریح کرد: در بودجه سال آینده میزان فروش زمین در حد 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تلاش بر این بوده است که سرمایه‌های شهرداری محفوظ بماند.
وی ادامه داد: بودجه های عمرانی 70 درصد و بودجه های جاری 30 درصد بودجه سال 1401 نجف آباد را به خود اختصاص داده است، امیدوار هستیم تلاش‌های واحد جلب مشارکت‌های خصوصی در شهرداری در زمینه جذب سرمایه گذار و انجام پروژه‌ها برای شهرداری نجف آباد کارساز باشد و اقدامات خوبی در این زمینه شاهد باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف آباد به افزایش بودجه فرهنگی نجف آباد اشاره کرد و گفت: مسأله فرهنگ موضوع مهمی است و بودجه فرهنگی شهر نجف آباد با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای شهر افزایش داشته است، 29 میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه فرهنگی برای سال 1401 نجف آباد در نظر گرفته شده که هم نرم افزاری و هم سخت افزاری است. گسترش فضای ورزشی نجف آباد از دیگر مسائلی است که در بودجه در نظر گرفته شده است.
آخوندی با اشاره به در نظر گرفتن مکانی برای دفن ضایعات ساختمانی در شهر نجف آباد، اظهار کرد: دفن ضایعات ساختمانی در مکان جانمایی شده همراه با هزینه نیست و شهروندان امکان استفاده رایگان از این مکان را دارند.
وی از اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو خبر داد: شهرداری نیز در این پروژه سهمی دارد، آزاد سازی زمین برای این پروژه مد نظر بوده که انجام گرفته است، بلوار ایت الله امینی که صالح آباد را به آزادگان متصل می‌کند در حال انجام است، خانه ایثار، زیرگذر شهید ربیعان ویلا شهر و پروژه بزرگ کشتارگاه صنعتی از جمله پروژه هایی است که در دست اقدام و در حال انجام است و نگاه ویژه‌ای به این پروژه ها در سال 1401 صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نجف آباد

    منبع خبر

    شورای شهر نجف آباد

    شورای شهر نجف آباد یک شورای شهر در شهر نجف آباد می باشد

      نظرات