خواجوی: لزوم اخذ نظرات تخصصی در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

خواجوی: لزوم اخذ نظرات تخصصی در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اعضای هیات مدیره سازمان با مهندس مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر کورش خواجوی، رئیس سازمان، ضمن ارائه گزارش از وضعیت فعلی سازمان و بیان ظرفیت ها و پتانسیل های آن،  اظهار کرد: در دوران فعالیت هیات مدیره دوره هشتم، تحکیم روابط با سایر سازمان ها را جز سیاست های کاری خود قرار داده ایم و امیدواریم با یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی ساختمان با وزارتخانه های مرتبط و مجلس مانند استان های دیگر، اصلاحات سازنده ای صورت پذیرد.

وی به لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴ به تصویب رسید و  از آن تاریخ تغییر اساسی نداشته است و بنابراین انتظار داریم اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از ۲۵ سال به صورت ویژه با اخذ نظرات کارشناسی از  متخصصان فعال در این حوزه صورت پذیرد و  به سمت استحکام و حمایت این مجموعه پیش برویم.

در ادامه این جلسه مهندس مجتبی یوسفی به لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان جز بزرگترین ذخایر تخصصی و فنی کشور است و  عظمت چنین سازمان مهمی نباید نادیده گرفته شود و این جمعیت فرهیخته ۲۰ هزار نفری به علت گستردگی و پراکندگی در نقاط مختلف استان می تواند تاثیرگذاری قوی، پایدار و پویایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی در مجلس در حال بازنگری است، خواستار ارتباط قوی این سازمان با نمایندگان مجلس شد و اعلام آمادگی نمود که مسائل موجود در سازمان و پیشنهادات هیات مدیره را در جهت پیشبرد اهداف سازمان در سطح مجلس و دولت پیگیری خواهند کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان یک انجمن در شهر اهواز می باشد

      نظرات