اعلام آمادگی شهردار یزد در...

جمال الدین عزیزی در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی که در زمینه بررسی همکاری های مشترک در موضوع ملی " یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران"  در روز چهارم مرداد ماه مصادف با ولادت حضرت امام هادی (ع) به انجام رسید، بر نقش ریل گذاری و ایجاد زیرساخت ها از سوی شهرداری  در حوزه های مختلف تأکید نمود و دو محور بنیادی و نمادی را برای انجام امور در این زمینه تشریح کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد ـ شهردار یزد در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی، گفت: ما به عنوان شهرداری در حقیقت در ارتباطات با اتفاقات و برنامه هایی که در حوزه های مختلف در شهر به وقوع می پیوندد، وظایف خود را باید انجام دهیم که عمدتا به لحاظ وظایف ذاتی بر می گردد به چیزی که ما به عنوان ریل گذاری یا ایجاد زیر ساخت از آن نام می بریم.

جمال الدین عزیزی در این دیدار که با موضوع بررسی همکاری های مشترک در زمینه "یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران" به انجام رسید، ضمن تبریک ولادت حضرت امام هادی(ع)  اظهار داشت: درحقیقت اگر ما خواسته باشیم برای این اتفاقات دو محور ترسیم کنیم، یکی مسائل بنیادی و دیگری مسائل نمادی هست که هر دوی آنها لازم به نظر می رسد.

عزیزی در این دیدار که در محل ساختمان مرکزی شهرداری به انجام رسید، با بیان این مطلب که صحیفه سجادیه می تواند حتی مورد فرا مذهبی هم داشته باشد، اعلام آمادگی نمود، هر اقدامی که متولیان امر مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات در این زمینه انجام دهند را می توانیم کمک کنیم که آن اتفاق بیفتد.

شهردار گفت: در مجموع، ما به عنوان پایلوت و اولین شهر در این زمینه شناخته شدیم و وظیفه داریم موضوع را به نحو مناسب دنبال کنیم.

وی پیشنهاد داد برای پیگیری منسجم برنامه ها، یک کمیته راهبردی در این زمینه با حضور شهرداری، اداره کل ارشاد و سازمان تبلیغات تشکیل شود.

عزیزی سفارش نمود: روحانیون و مبلغان در مساجد حتما تبیین صحیفه سجادیه را در صحبت های بین نماز یا حتی قرائت آن را در کنار یک صفحه قرآنی که قرائت می شود، انجام دهند تا مردم با معانی آن نیز آشنا شوند.

شهردار شهر جهانی یزد همچنین گفت: ترجمه صحیفه سجادیه به صورت جمله های آموزنده یا جمله های اجتماعی در فضاهای عمومی شهر با وجهه هنری و اولویت محتوایی بیان شود.

وی ادامه داد: در بخش نمادین هم وقتی مجموعه ای تصمیم دارد، شهر به نام شهر "صحیفه سجادیه"  شناخته شود.  بنابراین مسائل نمادین هم حتما در جای خودش تأثیرگذار هست و المان هم قطعا در ماندگاری موضوع اهمیت پیدا می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات