عمليات اجرايي چهار پروژه انتقال برق در كرمان آغاز مي شود

عمليات اجرايي چهار پروژه انتقال برق در كرمان آغاز مي شود

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي كرمان، مهندس حميدرضا حبيبي  با اشاره به ساخت و راه اندازي نيروگاه هاي متعدد پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: در سال 57 در استان 206 مگاوات ظرفيت نيروگاهي نصب شده موجود بود كه اين عدد در حال حاضر به سه هزار و 842 مگاوات رسيده است.
مديرعامل شركت برق منطقه اي استان كرمان  اظهار داشت: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي يك هزار و 189كيلومتر مدار طول خطوط فوق توزيع در استان كرمان داشتيم كه پس از انقلاب به بيش از چهار هزار و 783 كيلومتر مدار رسيد و طي همين مدت چهار هزار و 77 كيلومتر خطوط انتقال در استان ايجاد شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر ساخت يك هزار مگاوات نيروگاه سيكل تركيبي در استان در حال انجام است و 24 مگاوات نيروگاه كوچك نيز در حال نصب است.
مهندس حبيبي تاكيد كرد: مصرف برق استان 2هزار و 700 مگاوات است و ظرفيت عملي توليد برق در كرمان به حدود سه هزار مگاوات رسيده كه نيازهاي استان به طور كامل پوشش داده مي شود.
مهندس حبيبي افزود: همچنين در حال حاضر تعداد 240 هزار و 875 خانوار روستايي در شمال و جنوب استان كرمان برق رساني شده اند و رتبه اول برق رساني به روستاهاي بالاي 10 خانوار را داريم.
وي بيان كرد: در پويش الف - ب - ايران در 30 دي با دستور وزير نيرو، 11 روستا با 128 خانوار با اعتبار حدود 30 ميليارد ريال به شبكه برق كشور وصل شدند.
حبيبي تصريح كرد: 41.9 درصد برق مصرفي استان كرمان در بخش صنعتي، 25 درصد در بخش خانگي، 24.4درصد در بخش كشاورزي و مابقي مصارف تجاري و عمومي روشنايي است و 22 مصرف كننده بزرگ برق استان از طريق شبكه هاي توزيع كه بالغ بر 800مگاوات مصرف دارند.
آغاز عمليات اجرايي چهار پروژه برق منطقه اي كرمان در دهه فجر
مديرعامل شركت برق منطقه اي استان كرمان با اشاره به فرا رسيدن ايام دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: عمليات اجرايي چهار پروژه انتقال برق با اعتبار 239 ميليارد و 714 ميليون تومان در اين استان آغاز مي شود.
وي افزود: در همين راستا خط عمليات اجرايي انتقال هوايي 132 كيلووات منوجان به نودژ، به طول 40كيلومتر و با اعتبار 214 ميليارد و 976 ميليون تومان آغاز مي شود.
حبيبي اظهار داشت: احداث پست 230 كيلوولت نودژ به ظرفيت 60 مگا ولت آمپر، احداث خط 230 كيلوولتي اختيار آباد كرمان و احداث خطوط 230 كيلوولت نيروگاه هاي زرند به طول 5.4 كيلومتر از ديگر طرح هاي مورد نظر است كه در دهه فجر كلنگ زني خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات