هرآنچه که لازم است درباره منطقه مَرق اصفهان بدانید.

هرآنچه که لازم است درباره منطقه مَرق اصفهان بدانید.

هرآنچه که لازم است درباره منطقه مَرق اصفهان بدانید.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساماندهی اراضی مرق در طرح جامع بهارستان پیش‌بینی شده است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، منطقه "مرق"اصفهان در حد فاصل بهارستان و شهر اصفهان قراردارد که باتوجه به مشکلاتی که بر این منطقه حاکم است نگرانی هایی را به همراه داشته است. محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان طی مصاحبه با کارشناس خبر در خصوص محدوده مرق و شهرداری این منطقه اظهار کرد: منطقه مرق در طرفین جاده اصفهان - شیراز در جنوب شهر اصفهان بعد از پل راه آهن تا شهر جدید بهارستان واقع شده و مساحت محدوده مورد نظر بالغ بر ۴ هزار هکتار است که بخش عمده آن داخل حریم شهر بهارستان و زیر نظر شهرداری بوده، تعدادی روستا تحت نظر دهیاری و مابقی خارج از حریم شهرهای اصفهان و بهارستان و زیرنظر فرمانداری اصفهان می‌باشد.
وی با اشاره به طرح‌های "جامع شهری" و "هادی روستایی" تشریح کرد: در طرح جامع که طرحی بلندمدت است نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و غیره تعیین می‌شود و در طرح هادی روستایی ضمن ساماندهي و اصلاح بافت موجود ميزان و مكان گسترش آتي و نحوه استفاده از زمين براي عملكردهاي مختلف از قبيل مسكوني، توليدي، تجاري، كشاورزي، تأسيسات، تجهيزات و نيازمندي‌هاي عمومي روستايي را حسب مورد در قالب مصوبات طرحهاي ساماندهي فضا و سكونتگاه‌هاي روستايي يا طرحهاي جامع ناحيه‌اي تعيين مي‌نمايد.
بنائیان افزود: سه روستای مرق، قلعه شور و کیچی دارای طرح هادی مصوب و زیر نظر دهیاری مربوطه است. همچنین در طرح جامع شهر بهارستان اراضی منطقه مَرق لحاظ گردیده است.
وی اذعان داشت: در این منطقه ساماندهی اراضی مذکور با توجه به ضوابط و قوانین مربوطه از جمله حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در طرح جامع بهارستان پیش‌بینی گردیده که طرح مذکور در مراحل ابلاغ قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان با اشاره به راهکارهای رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در منطقه مَرق گفت: این موضوع می‌تواند در قالب طرح‌های ویژه، گردشگری، ساماندهی محل
و غیره در چارچوب ضوابط و مقررات مرتبط انجام شود

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات