احداث سه هزار واحد مسکونی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استان البرز

احداث سه هزار واحد مسکونی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استان البرز

تفاهم نامه تامین زمین در شهرجدید هشتگرد، سیاهکلان کرج و فردیس روز دوشنبه با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عزیزاله شهبازی استاندار و تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در تهران امضا شد .

استاندار البرز گفت : این تفاهم نامه در  اجرای بندهای ۸ و ۱۲ سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران و فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و برای تامین مسکن ایثارگران استان البرز منعقد شد .

وی ادامه داد: تامین مسکن ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون در استان البرز، ساماندهی گلزارشهدا، ارایه فهرست ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون که تاکنون از خدمات زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند ظرف ۲ هفته، تعیین بانک عامل و سهمیه تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران بدون نام وبه تعدادواحد قابل ساخت در پروژه در زمان شروع اقدامات اجرایی (تمام هزینه های ساخت و تکمیل پروژه بجز آماده سازی زمین که به عهده استانداری می باشد) از جمله مفاد این پیمان محسوب می شود .
شهبازی با اشاره به تعهدات استانداری در این تفاهم نامه گفت: برنامه ریزی و اقدام لازم برای تامین مسکن حداقل  سه هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اقدامات لازم برای شناسایی و تغییر کاربری زمین های با مالکیت بنیاد شهید جهت واگذاری به ایثارگران در سطح استان ظرف مدت سه ماه باید صورت گیرد .

وی افزود: تعیین تکلیف زمین ۱۱ هکتاری موسوم به سیاهکلان ظرف دو هفته و شروع اقدام برای آماده سازی و ساخت پروژه برابر حداکثر تراکم مجاز ظرف مدت سه ماه و ساماندهی تمام گلزارهای باقیمانده و در دست اقدام در سطح استان تا پایان سال جاری طبق دستورالعمل ابلاغی بنیاد حداکثر تا سقف ۲۰میلیارد ریال نیز در این تفاهم‌نامه ذکر شده است .

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه دلسوزی، تعهد و اخلاق دکتر شهبازی منجر شد که البرز در حوزه اشتغال به رغم مهاجرت سنگین بسیار خوب عمل کند ، گفت: اکنون نیز نیت خیر استاندار البرز باعث شد که تفاهم نامه ای برای تامین زمین و ساخت مسکن ایثارگران در البرز منعقد شود .

سعید اوحدی  افزود: در مراسم تحویل ۱۷۴ واحد مسکونی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرز که روز پنجشنبه قبل صورت گرفت، امضای این تفاهم نامه با همت استاندار محترم البرز و همراهی وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی شد .

وی ادامه داد: با این اقدام البرز به الگویی برای کشور تبدیل می شود و مشکل تامین مسکن ایثارگران در این استان حل می شود .

اوحدی گفت: این اقدام در پنج  استان دیگر کشور نیز جهت تامین در مجموع ۱۲ هزار واحد مسکونی در دستور کار است .

وی افزود: شب گذشته در جلسه هیات دولت افزایش وام مسکن با تعیین بانک های عامل، و احداث ۱۲ هزار مسکن ایثارگران مصوب شد و براساس دستور رییس جمهوریتا پایان دولت دوازدهم باید تمام مطالبات جامعه ایثارگری محقق شود .


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات