شورای تامین مسکن استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد

شورای تامین مسکن استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد

جلسه شورای تامین مسکن استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز در سالن شهدای دولت برگزار شد

ابتدا مهندس رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان دبیر جلسه اقدامات انجام شده در خصوص مسکن استان گزارشی ارائه نمودند . و از اختصاص زمین به اندازه 14624 واحد در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت : عمده این واحدها در فردیس ، کرج ، ماهدشت ، اشتهارد و نظرآباد جانمایی شده و در این خصوص تفاهم نامه از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تنظیم شده و جهت ثبت نهایی به وزارتخانه ارسال شده تا پس از تائید نهایی برای متقاضیان طرح اقدام ملی معرفی شود . و علاوه بر آن در منطقه سیاهکلاهان برای 1000 واحد مسکن طرح اقدام ملی جهت اقشار ویژه در نظر گرفته شده و لازم است از نظر کاربری در کارگروه مطرح و اقدامات لازم صورت پذیرد .

مهندس رضایی همچنین اعلام کرد 2606 واحد مسکونی آماده تحویل در استان در دست داریم که بدون مشکل هستند و باید جهت واگذاری آنها در قالب طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد .

رضی پور نایب رئیس و عضو هیئت مدیره شهر جدید هشتگرد از 49558 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت : از این تعداد 35450 واحد بدون معارض با 5/94 درصد پیشرفت فیزیکی میباشد که 22678 واحد آن تحویل قطعی و فروش اقساطی شده و مابقی که درصد پیشرفت فیزیکی پایین تری دارد با کسب تکلیف از مسئولین ارشد وزارتخانه ، حدود 8000 واحد خود مالک شده و 4000 واحد نیز به طرح اقدام ملی مسکن واگذار شده است .

بلوچی مدیر عامل بانک مسکن نیز در خصوص قرارداد های فروش اقساطی بانک مسکن گفت : از تعداد 90534 واحد مسکن مهر استان البرز ، تعداد 54000 واحد تقسیط شده و مابقی به لحاظ مشکلاتی که در شهر جدید هشتگرد وجود دارد دچار چالش شده و مبالغ زیادی از وجوه دولت درآن پروژه ها راکد مانده و باید تدابیری اندیشیده شود تا از این رکود خارج شویم .

پس از آن هر کدام از اعضاء جلسه به طرح سئوالات و ارائه پیشنهادات در خصوص حوزه کاری خود پرداختند .

و در پایان دکتر درویش پور با همکاری دبیر جلسه به سئوالات عنوان شده پاسخ دادند و معاون امور هماهنگی استانداری البرز پیشنهادات اعضای جلسه را به جلسه بعدکه فیمابین نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان البرز و شرکت عمران و بهسازی شهر جدید هشتگرد و بنیاد مسکن و بانک مسکن برگزار میگردد موکول ، و مقرر شد در جلسه بعد در شورای تامین مسکن مطرح شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات