۴۲ کیلومتر راه اصلی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست

۴۲ کیلومتر راه اصلی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست

پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: یکی از مهمترین این طرح ها شامل پروژه باند دوم جاده یاسوج- بابامیدان- سمیرم به طول ۱۲ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری تنش یاب با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: یک دستگاه پل ۱۲۰ متری در همین مسیر نیز تا پایان خرداد ماه امسال آماده بهره برداری است.

نیک اقبالی یادآور شد: همچنین هشت کیلومتر در مسیر جاده یاسوج - سی سخت توسط شرکت کنکاش دنا در حال اجراست که مراحل پایانی برای زیرسازی و شروع آسفالت عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در محور یاسوج - اقلید نیز به طول ۲ کیلومتر پروژه در حال اجراست که تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نیک اقبالی گفت که در محور جاده اصلی یاسوج – سپیدان- شیراز نیز پروژه ۲و نیم کیلومتری در حال اجرا و آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد:همچنین در محور باغچه سادات- سرفاریاب ۹ کیلومتر در حال اجراست که تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد که در محور چهار بیشه- امام زاده جعفر ، باباکلان به چرام نیز پنج کیلومتر، محور آبریگون به چرام سه کیلومتر و همچنین محور باباکلان – گچساران نیز ۲ و نیم کیلومتر پروژه توسط شرکت های مختلف در حال اجراست که این طرح ها تا پایان شهریور امسال مورد بهره برداری قرار می گیرند.

نیک اقبالی گفت: همچنین در محور گچساران - بی بی حکیمه – گناوه به رگ سفید نیز به طول هشت کیلومتر پروژه راهسازی در دست اجراست که ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین حدود ۸۱ میلیارد ریال طرح راه سازی در بخش لوداب بویراحمد و روستاهای آن در دست اجرا و آماده بهره برداری است.

به گفته نیک اقبالی راه روستایی گراب به ده سم- پستوک با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال و به طول چهار کیلومتر یکی از مهمترین این طرح هاست که با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجراست.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و ۳۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان به ویژه حوزه کهگیلویه بزرگ، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات