همزمان با عید سعید فطر؛کلنگ پروژه احداث کنارگذر غربی قم و آزاد راه قم- سلفچگان- اراک زده خواهد شد.

همزمان با عید سعید فطر؛کلنگ پروژه احداث کنارگذر غربی قم و آزاد راه قم- سلفچگان- اراک زده خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق افزود: این آزادراه از قبل از قم شروع شده و بعد از عبور از شمال این استان و سلفچگان به راهجرد خواهد رسید و از آنجا به سمت اراک حرکت می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که به صورت شش خطه آزادراهی احداث خواهد شد. برآورد اولیه برای احداث این آزاد راه بالغ بر 22500 میلیارد ریال است که با توجه به مشارکت بخش خصوصی، سهم آورده دولت 7000 میلیارد ریال خواهد بود.

صبوری گفت:فاز اول این پروژه به طول تقریبی 40 کیلومتر، با احداث تقاطع غیر هسمطح با آزاد راه قم- تهران و جاده قدیم تهران و عبور از محورهای جعفریه، سلفچگان به محور نیزار متصل می گردد که این فاز از این پروژه امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: طول مدت برآورده شده برای احداث کل پروژه چهار سال خواهد بود و به صورت مشارکتی بخش خصوصی(سرمایه گذار) و بخش دولتی انجام می شود.

وی افزود: این مسیر یکی از مهم ترین مسیرهای ترددی کشور به شمار می آید تا با ساخت آن شاهد کوتاهترین مسیر دسترسی باشیم که مرکز کشور را به خلیج فارس متصل می کند و به لحاظ اقتصادی اهمیت بسزایی خواهد داشت. همان طور که گفته شد این آزادراه، اولین آزادراهی است که در مسیر تهران به خلیج فارس طراحی شده و اهمیت خاصی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تکمیل شبکه آزاد راهی کشور را از اهداف احداث این آزاد راه دانست و افزود: تسهیل ترانزیت جاده ای، اشتغال زایی،کاهش آمار تصادفات، بهبود مشخصات و ایمنی، کاهش آلودگی زیست محیطی،کاهش مصرف سوخت و 30 دقیقه کاهش زمان سفر از سایر اهداف احداث آزاد راه کنار گذر غربی قم، قم-سلفچگان- اراک(شهید سپهبد سلیمانی) قلمداد کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات