افزایش 32/5 درصد بودجه سال 99 شهرداری سنندج/ پیشنهاد312میلیارد تومان بودجه شهرداری به شورای شهرسنندج

افزایش 32/5 درصد بودجه سال 99 شهرداری سنندج/ پیشنهاد312میلیارد تومان بودجه شهرداری به شورای شهرسنندج

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر،سیدغریب سجادی ظهر امروز درجلسه کمیسیون بودجه شورای شهربا دستور کار بررسی کلیات لایحه بودجه پیشنهادی سال99اظهارداشت:روند بودجه شهرداری در 4مرحله می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود:در مرحله اول بودجه مورد نظر توسط شهرداری تهیه و تنظیم و جهت بررسی به شورا ارسال خواهد شد و در مرحله دوم نیز طی بررسی و جلسات مختلف در کمیسیون بودجه و درنهایت در صحن شورا به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهرسنندج  بیان کرد:درسنوات گذشته تا اول اسفند این روند اتفاق می افتد که در سال جاری باتوجه به تغییرات ساختار بودجه نویسی،تقریبا تا پایان اسفندفرصتی برای جمع بندی آن خواهیم داشت.

سید غریب سجادی عنوان کرد:در مرحله سوم شهرداری بودجه مصوب را طی یک سال اجرایی می کند،و در مرحله چهارم شورای اسلامی شهرسنندجوظیفه کنترل و نظارت بر نحوه عمل و روند اجرای شدن بودجه نظارت دارد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی توسط شهرداری در12بهمن سال جاری به شورا ارسال است،گفت:مبلغ کلی بودجه پیشنهاد سال آینده 312میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش 32/5 درصدی دارد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر با بیان اینکه بودجه در دو بخش کلی درآمد و هزینه در نظر گرفته می شود،بیان کرد:هزینه های شهرداری بیشتر صرف هزینه های جاری خصوصا حقوق و مزایا می شود و بخش عمده بودجه هم صرف کارهای عمرانی و خدماتی می شود.

سجادی بیان کرد:امسال درتمام شهرداری ها طبق بخشنامه وزارت کشور و سازمان شهردار ی ها ساختار بودجه نویسی تغییر داشته است که بودجه ارسال شده شهرداری سنندج به شورای شهر تقریبا نسبت به سال گذشته تغییر اساسی کرده.یکی از نقاط مثبت این ساختاربودجه نویسی افزایش شفافیت دربخش هزینه هاست.سجادی ضمن اشاره به بودجه ارسال شده اضهار داشت:متاسفانه در بخش کدهای درآمدی شاهد رویکرد غیرپویا و تنبلانه هستیم و یقینا یکی از خواسته های شورای شهربازتعریف و فعال نمودن کدهای درآمدی غیرفعال و راکد می باشد.کدهای درآمدی مانند بحث پسماند،عوارض نوسازی،عوارض اصناف،جریمه های وصولنشده کمیسیون ماده 100،درآمدهای ناشی از اعمال ماده 101و ...ازجمله این کدها هستند که می تواند میلیاردها تومان درآمد برای شهرداری شوند.

سجادی با اشاره به بودجه عمرانی ضمیمه شده افزود:شهرداری شهرداری برای سال آینده چند پروژه عمرانی همچون اتصال پل سنجرخانبه جاده ساحلی،ادامه وتکمیل پروژه اسلام آباد و کمبرندی دکتر حسینی به پادگان سنندج،اجرای پیاده راه سنندج و تکمیل پروژه بلوار دکترمعتمد وزیری جزء پروژه کلان سنندج استکه در بودجه امسال تعریف شده است.هرچند از شهرداری انتظار می رود تا قبل از تصویب نهایی بودجه مطالعات اجتماعی و فرهنگی پروژه های کلان را به شورا ارسال نماید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهرسنندج با اشاره به پروژه های خرد مناطق در بحث آسفالت سنگ فرش و فضای سبز گفت:متاسفانه سهم نواحی منفصل شهری ناسیر ننله و حسن آباد در بودجه پیشنهادی شهرداری بسیارکم است و باید این موضوع تغییر داشته باشد.هرچند سعی شده است در تعریف پروژه ها ستاد بازآفرینی شهری این کمبودها هم جبران شود.

سیدغریب سجادی به عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان با شهرداری اشاره و افزود:دستگاه های خدمات رسان همچون سازمان های آّب و فاضلاب شهری اداره برق و گاز متاسفانه با شهرداری هماهنگی لازم را ندارند و باید جلساتی جهت توجیه این مهم با انها داشته باشیم که منجر به صدمات و تبعات جبران ناپذیری به پروژه های عمرانی شهرداری نشود چرا که بعضا تنها چند روز بعد اتمام یک پروژه سایر دستگاه های خدمات رسان اقدام به تخریب نموده اند.

وی به معضل اساسی دستفروشان درسطح شهرسنندج اشاره کرد:که متاسفانه در بودجه سال آینده به این مهم اشاره نشده یقینا نظرمهم و اساسی شورای شهر در این موضوع خلاف نظر شهرداری است.عدم تعریف پروژه پارکینگ طبقاتی ازجمله انتقادهای کلی وارده به پروژه های عمرانی است.

عضوشورای شهرسنندج در ادامه از  اختصاص2میلیارد500میلیون تومان به احداث فرهنگسراخبرداد و افزود:تکمیل فرهنگسرای پارک شهدا باهمکاری استانداری شروع شده و امیدواریم در سال 99تکمیل شود.

درپایان جلسه رئیس کمیسیون بودجه از شهرداری خواست تا لایحه بودجه را با لایحه عوارض تطبیق داده و کدهای درآمدی را بر اساس کدهای درآمدی لایحه عوارض مورد بازنگری قراردهد.

سجادی ایراد اساسی دیر لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری را عدم توجه به برنامه پنچ ساله در فرایند بودجه نویسی ذکر کرد.


ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات