نیمی از مشترکان در کردستان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند

۹۰ درصد از مشترکان آب و فاضلاب در کردستان مربوط به بخش خانگی هستند که از این تعداد ۵۰ درصد الگوی مصرف آب را رعایت می کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، الگوی صحیح مصرف آب شرب به ازای هر نفر در طول شبانه روز ۱۵۰ لیتر می باشد، اما در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب در کردستان ۱۷۹ لیتر، در کشورمان ۱۹۸ و البته در سطح جهانی ۱۳۰ لیتر می باشد.

با توجه به وجود بیش از ۳۷۵ هزار مشترک آب در استان کردستان، ۹۰ درصد از این تعداد مربوط به بخش خانگی است که در حال حاضر نیمی از این تعداد نیز سرانه صحیح مصرف آب در استان(۱۵۰ لیتر در شبانه روز) را رعایت می کنند، اما متاسفانه به همین نسبت نیز بیش از الگوی صحیح مصرف می کنند.

یکی از مسائلی که شرکت آب و فاضلاب شهری استان با آن دست به گریبان است، وجود انشعابات غیرمجاز آب بویژه در نواحی منفصل شهری استان می باشد. تا قبل از سال ۹۶ محدودیت هایی برای واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز وجود داشت، اما در این سال با قانونی که در مجلس محترم شورای اسلامی به تصویب رسید، این اجازه به دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب داده شد تا خدمات واگذاری انشعاب غیردائم(موقت) را به مردم مناطق منفصل شهری انجام دهند و در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری انشعاب در این مناطق وجود ندارد و در صورت مراجعه و درخواست مردم، شرکت آبفا استان آماده انجام واگذاری انشعاب به مناطق منفصل شهری است.

همچنین راهکارهای تشویقی نیز برای ترغیب دارندگان انشعاب غیرمجاز به تبدیل انشعاب های خود به مجاز در نظر گرفته شده است که شامل عدم پرداخت جریمه می شود. البته در صورت عدم استفاده دارندگان انشعابات غیرمجاز از این فرصت ایجاد شده ناچارا بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی می گردند.

در حال حاضر به طور مرتب کار شناسایی و تبدیل انشعاب های غیرمجاز که عمدتا در نواحی منفصل شهری استان وجود دارند، انجام می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان یک شرکت در شهر سنندج می باشد

      نظرات