نگاهی کوتاه به عملکرد آتش نشانان در 24 ساعته گذشته/آتش نشانی رشت

نگاهی کوتاه به عملکرد آتش نشانان در 24 ساعته گذشته/آتش نشانی رشت


125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- در 24 ساعت گذشته اقدامات لازم جهت امداد رسانی و اطفای آتش در 7 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت صورت گرفت .

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: 7 مـورد عملیات آتش نشانان جهت پوشش یک مورد حریق تجاری که بعلت انباشته شدن ضایعات در داخل چاهک آسانسور و افتادن ته سیگار روشن بوده است ، یک مورد گیر کردن حلقه انگشتری در انگشت خانم 35 ساله رشتی، یک مورد حریق منزل مسکونی بعلت اتصالی در سیستم سیم کشی برق از ناحیه یخچال فریزر ، یک مورد حریق ضایعات ، یک مورد تصادف خودروئی و دو مورد خدمات ایمنی از عملکرد آتش نشانان بوده است .

وی در ادامه به تصادف خودروئی که در ساعت 22:32 دقیقه 24 دی ماه 98 در میدان نیروی دریایی رخ داد اشاره کرد و افزود: در این حادثه دو خودروی سواری MVM و پراید با یکدیگر برخورد داشتند که مامورین پس از رسیدن به محل حادثه نسبت به اتخاذ تدابیر ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی همچون آتش سوزی و تصادفات بعدی اقدام نمودند که خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید .

مومنی با بیان اینکه علت آتش سوزی چاهک آسانسور پاساژی در رشت بر اثر انباشت ضایعات "کاغذ، پلاستیک"بوده ادامه داد: پرتاب ته سیگار روشن موجبات بروز آتش سوزی و دود گرفتگی را فراهم نموده بود که آتش نشانان با توجه به تخلیه کامل دود و اطفای آتش اقدام کردند .

وی در پایان به شهروندان توصیه داشت تا جهت حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز حوادثی همچون آتش سوزی در پشت بام ها، داکت آپارتمان ها، چاهک های آسانسور و... از انباشت زباله و ضایعات در این مکان ها که عموما دسترسی به آن بسیار سخت و مشکل است به شدت خودداری نمایند .


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات