دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود وام سرمایه‌گذاری در کریدور غرب را پرداخت می‌کند

دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود وام سرمایه‌گذاری در کریدور غرب را پرداخت می‌کند

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، محمدرضا کدخدازاده امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: کریدور غرب از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی‌(ره) با عبور از پنج استان طراحی شده و هیات دولت از ظرفیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری در این محور استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده تا چنانچه سرمایه‌گذاری برای فعالیت در این کریدور تسهیلات می‌گیرد، استهلاک سود وام از این منبع محاسبه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با تعامل استانداری‌ها، سرمایه‌گذارانی که در این محور فعالیت کنند از سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری پنج استان در حوزههای معادن، کشاورزی و صنعت بهره‌مند می‌شوند.

کدخدا زاده ابراز امیدواری کرد: با وجود این شرایط،  سرمایه‌گذاری در کریدور غرب تسهیل و طرح تا سه سال آینده به طور کامل بهره‌برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه‌ای با عنوان آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته که در مراحل آغازین طرح توجیهی و مطالعاتی است.

وی همچنین گفت:‌ ۲۰ طرح ملی در لرستان تعریف شده که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند اما با وقوع سیل در این استان تا حدودی به کندی مواجه شدند.

محمدصادق وجدی مدیرکل ساخت و توسعه راه های غرب و مرکز کشور نیز گفت:‌ طرح کنارگذر دورود لرستان ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۸ کیلومتر باقی مانده آماده مناقصه است و احداث جاده خرم آباد - پلدختر یکهزار میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات