شعبه اي از پليس فتا در سازمان محيط زيست فعال مي‌شود

شعبه اي از پليس فتا در سازمان محيط زيست فعال مي‌شود

رئيس پليس فتا نيروي انتظامي گفت: اين پليس در نظر دارد به منظور افزايش همكاري با سازمان حفاظت محيط زيست از جمله مبارزه با حيوان آزاري، شعبه‌اي از پليس فتا را با هدف پايش و برخورد با جرائم محيط زيستي در فضاي مجازي راه‌اندازي كند.

به گزارش«پارما» از سايت سازمان حفاظت محيط زيست كشور، سردار وحيد مجيد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين پليس به جد موارد حيوان آزاري را پيگيري و با آن برخورد مي كند، افزود: فيلم هاي مربوط به حيوان آزاري در فضاي مجازي، بلافاصله توسط پليس فتا رصد مي شود و مطابق با مجازات هايي كه در قانون براي حيوان آزاري و صيد و شكار غيرقانوني تعيين شده با مجرمان برخورد و اقدام مي كند كه چندين مورد آن انجام شده است.


وي يادآور شد: آخرين اقدام در بحث حيوان آزاري، مورد صدمه به يك روباه بود كه در ماكو صورت گرفت و بلافاصله توسط پليس فتا شناسايي شد.


رئيس پليس فتا گفت: در اين مورد با سازمان محيط زيست جلسه كارشناسانه داشتيم و در نظر داريم ضمن افزايش همكاري با سازمان حفاظت محيط زيست، شعبه‌اي از پليس فتا را با هدف پايش و برخورد با جرايم محيط زيستي در فضاي مجازي در اين سازمان راه‌اندازي كنيم.


سردار مجيد تاكيد كرد: حوزه رصد و پايش سازمان محيط زيست در فضاي سايبر در حال حاضر هم انجام مي شود اما بناداريم اين امر تخصصي تر صورت گيرد كه به همين منظور كارشناسان پليس فتا به آن جا اعزام مي شوند تا حوزه حيوان آزاري فعال شود. ضمن اين كه سازمان محيط زيست خود به تنهايي هم ضابط قضايي دارد يعني در موارد حيوان آزاري يا صيد و شكار غيرقانوني وارد و بر اساس مباني قضايي اقدام مي كند.


رئيس پليس فتا با اشاره به اين كه فتا به طور جدي موارد حيوان آزاري را پيگيري مي كند و اگر مواردي در اين خصوص در فضاي سايبري باشد بلافاصله اقدام مي شود، گفت: مردم مي توانند به محض مشاهده مواردي كه مغاير صيد و شكار و فروش حيوانات و پرندگان غيرمجاز است، آن را به سايت پليس يا شماره تماس 81818 اطلاع دهند البته سازمان محيط زيست هم وظيفه رسيدگي به اين امر را دارد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات