فستيوال جهانى معمارى(waf)

فستيوال جهانى معمارى(waf)



فستيوال جهانى معمارى (waf) ، يك جشنواره ساليانه است كه از معتبرترين رويداد هاى معمارى به شمار مى آيد .

از سال 2016 تا به حال به ميزبانى مشترك آمستردام و برلين برگزار مى شود . اين رويداد با حضور 550 معمار منتخب148 داور و 48 سخنران برگزار مى شود . تنها جشنواره اى است كه شامل جوايز، داورى زنده، كنفرانس ها وحضور شبكه هاى تلويزيونى مى باشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان، پروژه ها در چهار دسته كلى پروژه هاى آينده (ساخته نشده)، پروژه هاى ساخته و تكميل شده، پروژه هاى طراحى منظر و جايزه ويژه ساختمان جهانى سال و ساختمان آينده سال فستيوال جهانى معمارى، قرار مى گيرند و با يكديگر به رقابت مى پردازند .

در كل فهرست انتخابى و فيناليست سال 2019 در حوزه هاى متنوع املاك خصوصى، آموزش و پرورش، زيرساخت ها، خدمات بهداشتى، هتل ها، پروژه هاى فرهنگى، چشم اندازها و غيره كه از بين 70 كشور مختلف برگزيده شده اند.

سازمان نظام مهندسي ساختمان  فضايي است كه تنسيق امور حرفه اي و رشد و اعتلاي مهندسي در جامعه از جمله مهم ترين اهداف و وظايف آن به شمار مي رود. تاثير اين سازمان در صنعت ساخت و ساز و به دنبال آن در شهر ما را بر آن داشت تا به ارتباط شهر با ساختمان توجه ويژه اي داشته باشيم.

لذا در طراحي پروژه سازمان نظام مهندسي ساختمان مشهد ارتباط بين دو خيابان مجاور از ميانه بنا صورت ميگيرد و اين ويد / سازه سه بعدي كه اين دو خيابان را به درون ساختمان مي كشد تاكيدي بر اثر بخشي سازمان بر شهر است.

اين حفره كه از ريخت شناسي و سازه هاي سنتي ايران و خراسان الهام گرفته شده ورودي و نظام سه بعدي مجموعه را سازماندهي ميكند.

در تجربه ما ازسازمان هاي نظام مهندسي در ايران، دو فضا اهميت بيشتري از ساير فضا ها دارند. يكي فضاي مرتبط با امور حرفه اي مهندسي و ديگري فضايي كه همايش ها و رويدادهاي نظام مهندسي در جهت رشد و اعتلاي اين صنف در آن برگزار ميگردد.

نوع سازماندهي اين فضاهاي درشت دانه كه يكي امور حرفه اي و ديگري رسالت حرفه اي مهندسي را بردوش ميكشد عملا منطق دروني و شاكله سازماندهي فضاي كل مجموعه را شكل مي دهند، ما را بر آن داشت تااين فضا ها در ترازهاي نزديك زمين و در ارتباط بي واسطه با ويد و فضاي شهري به وجود آمده قرار بگيرند.

همچنين در اين پروژه به مقوله اقليم و معماري پايدار توجه ويژه اي شده است. بام اين پروژه به عنوان تداوم فضاي سبز پارك خطي حاشيه خيابان خيام در ارتفاع با نگاه بام سبز طراحي شده است و حفره دروني پروژه با ديد اقليمي و به عنوان فضاي آسايش در فصول گرم و سرد سال طراحي گرديده است.

بر پايه اين گزارش طرح ساختمان خراسان رضوي جز 9 طرح منتخب پروژه آينده در سال 2019 و تنها نماينده ايران در اين مرحله فستيوال است.

منبع : مديريت گروه ها و كميسيون هاي تخصصي سازمان

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات