http://www.bananews.ir/
Back شما اینجا هستید: خانه اقتصاد مسکن

اقتصاد مسکن

اقتصاد مسکن  ، قیمت مسکن و اجاره  ، مصالح ساختمانی  ، مناقصه  و مزایده

http://www.bananews.irاقتصاد مسکن، عرضه مسکن، بازار مسکن، تسهیلات و وام در مسکن،خرید ملک،خرید آپارتمان، قیمت روز مسکن در بازار،قیمت روز آپارتمان در بازار،بنگاه های املاک، آزانس املاک، اتحادیه صنف املاک،قولنامه املاک،خرید و فروش املاک،مسکن و اجاره بها، قوانین و بازار مسکن ، مزایده ، مناقصه، مصالح ساختمانی، قیمت روز مصالح ساختمانی، مصالح نوین در ساخت، مصالح نانو، بازار مصالح و قیمت مسکن و ... از جمله اخبار  و مطالبی است که در این بخش ارائه می شود.

اختلال در پروازهای فرودگاه بوشهر ادامه دارد

http://www.bananews.irتداوم پدیده ریزگردها در شهر بوشهر، موجب شده اختلال در پروازهای فرودگاه بین المللی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های استان بوشهر، در این زمینه گفت: وجود ریزگردها در فضای استان بوشهر موجب شد تا برنامه‌های پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بوشهر با مشکلاتی روبرو شود.

سمیرا میرزایی، افزود: دیروز پرواز ۴۰۷ شرکت ایران ایر تهران - بوشهر که قرار بود ساعت ۷:۵۰ در بوشهر فرود آید به علت گرد و غبار و کاهش دید افقی به یکهزار و ۲۰۰ متر در فرودگاه بوشهر، مسیر خود را به سمت شیراز تغییر داد و در فرودگاه آن شهر بر زمین نشست.

وی اضافه کرد: به همین دلیل سرانجام پرواز ۴۰۶ این شرکت به مقصد تهران که قرار بود ساعت ۸:۳۵ از فرودگاه بوشهر انجام شود، هنوز مشخص نیست.

میرزایی اظهار کرد: همچنین پروازهای روز شنبه شرکت هواپیمایی کاسپین با شماره های ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ از مشهد به بوشهر و بالعکس که باید ساعت ۱۰:۴۰ صبح وارد فرودگاه بوشهر می شد و ساعت ۱۱:۴۰به مقصد مشهد پرواز می‌کرد با ۱۷ ساعت تاخیر در امروز انجام شد.

وی بیان کرد: پرواز ۶۹۶۴ و ۶۹۶۵ مشهد - بوشهر ساعت ۳:۱۰ بامداد روز یکشنبه وارد فرودگاه بوشهر و ساعت ۴:۰۰ صبح به مقصد مشهد پرواز کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه ۷۰ پرواز فرودگاه مشهد روز شنبه با تاخیر انجام شد درباره علت تاخیر این پروازها اظهار کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور در چند روز گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل کاهش دید کافی روبه رو بودند و سرمای زیاد موجب شد تا باند فرودگاه یخ بزند.

مسئول روابط عمومی فرودگاه‌های استان بوشهر بیان کرد: از طرف دیگر بارش برف حرکت هواپیماها را هم مشکل کرده است به همین دلیل عملیات یخ زدایی باید بعد از مسافرگیری انجام شود.

میرزایی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی انجام عملیات یخ زدایی قبل از شروع پرواز ممکن است زمان بر باشد که این شرایط برای پروازهای عصر شنبه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد و مشکل برطرف شد.

 

مهر

خداحافظی با بلیت دو سفره مترو/ بلیت ۶۰۰۰ تومانی مترو فرودگاه امام(ره)

http://www.bananews.irرئیس کمیته عمران شورای شهر تهران جزئیات نرخ بلیت مترو را در سال ۹۶ تشریح کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اقبال شاکری با اشاره به بررسی لایحه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ که در کمیسیون حمل و نقل شورا بررسی و به تصویب رسیده است گفت: در بررسی مصوبات تلاش کردیم که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور میانگین و بر اساس میانگین نرخ تورم نسبت به افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سعی شد نرخ کرایه‌ها به دلیل مشکلات کمبود پول خرد، رند شود گفت: بر همین اساس نرخ کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶،‌در کمیسیون حمل و نقل بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت اما باید این نرخ‌ها نیز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

شاکری با بیان اینکه در سال ۹۶ بلیت دو سفره مترو حذف خواهد شد گفت: بلیت دو سفره تنها برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) و مهر آباد در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که بلیت یک طرفه فرودگاه مهرآباد ۱۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره، ۲۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بلیت یک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالیست که فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۳۵ کیلومتر است و وسایل عمومی دیگر همچون تاکسی و آژانس بیش از ۶۵ هزار تومان کرایه دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بلیت تک سفره داخل شهر تهران و همچنین بلیت مترو حومه (کرج) ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است گفت: بلیت‌های اعتباری مترو نیز بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود، به گونه‌ای که تا ۶ کیلومتر ۴۰۰ تومان، تا ۱۲ کیلومتر ۵۰۰ تومان، تا ۱۸ کیلومتر ۶۰۰ تومان و ۱۸ کیلومتر به بالا نیز ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

شاکری افزود: قیمت تمام شده بلیت مترو برای شهرداری تهران ۲۵۰۰ تومان است و بر اساس قانون باید این مبلغ یک سوم توسط شهرداری، یک سوم دولت و یک سوم نیز توسط مردم پرداخت شود؛ اما متاسفانه به دلیل شانه خالی کردن دولت از پرداخت این مهم مجبور هستیم در راستای نگهداشت مترو، بلیت را نیز بر اساس نرخ تورم افزایش دهیم.

 

ایسنا

تامین مسکن گروه‌های کم‌ درآمد

http://www.bananews.irمحسن حاجی‌میرزایی، دبیر هیات دولت در یادداشتی با عنوان «تامین مسکن گروه‌های کم درآمد» به تشریح اقدامات اخیر دولت در حوزه مسکن پرداخت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از ایسنا، متن این یادداشت به شرح ذیل است:

«مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای جدی زندگی آدمیان محسوب می‌شده و همه دولت‌ها تلاش می‌کنند که با اتخاذ سیاست‌های مناسب به این ضرورت مهم پاسخ بدهند. دولت تدبیر و امید در آغاز مسئولیت با پروژه بزرگ، نیمه‌تمام و پر مسئله‌ای به نام مسکن مهر مواجه بود که وظیفه داشت علیرغم همه نقدهایی که متوجه آن بود و با محدودیت شدید منابع به آن ادامه دهد و پاسخگوی انتظارات به حق مردم باشد. بنابر این، اولویت اول دولت در تامین مسکن، پیگیری تعهدات باقی مانده از مسکن مهر بوده است.

در اجرای این طرح تاکنون ۸۶ درصد از کل واحدهای تعهد شده به اتمام رسیده است و مابقی نیز علیرغم همه محدودیت‌های اعتباری در شرف اتمام است.
اکنون دولت با سامان‌بخشی به مسکن مهر و پس از آسیب‌شناسی سیاست‌هایی که عمدتا بر تامین دولتی مسکن و تکیه بر ساخت مسکن ملکی مبتنی بوده است با بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین و بخش خصوصی، کاستن از نقش‌های تصدی‌گری دولت و افزایش نقش‌های تنظیم‌گرانه آن، برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد را در دستور کار قرار داد.

با توجه به هزینه بسیار زیرساخت‌ها و آسیب‌های ناشی از شهرهای حاشیه‌ای و لزوم بازآرائی شهرها و استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود طرح‌هایی اولویت می‌یابد که بر بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها استوار باشد و منطبق بر یک منطق اقتصادی و ترکیب حمایت دولت و انگیزه بخشی برای مشارکت گسترده‌تر بخش خصوصی این کار مهم را انجام دهد.

بر پایه طرحی که امروز در دولت ارائه شد، تامین مسکن برای گروه‌های کم‌درآمد در دو قالب «مسکن حمایتی» و «مسکن اجتماعی» طراحی شده است.

در مدل مسکن حمایتی بر روش‌های اعطای کمک برای ساخت و خرید مسکن ملکی و پرداخت کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر فاقد متقاضی تاکید شده است. جامعه هدف در اعطای کمک برای ساخت و خرید مسکن، دهک‌های سه و چهار کم درآمد شهری است که با دریافت تسهیلات بانکی به میزان ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۷ درصد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وزارت راه و شهرسازی در این مدل نسبت به تامین زمین با اولویت در بافت‌های ناکارآمد شهری اقدام و از این طریق سازندگان این واحدها را کمک می‌کند.

در روش کمک بلاعوض نیز هر سال ۵ هزار از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی با اعطای ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار متقاضیان کم درآمد قرار می‌گیرد.

در مدل مسکن اجتماعی به سازندگان بخش خصوصی و خیرینی که دارای زمین در محدوده شهرها و شهرهای جدید باشند، برای ساخت مسکن اجتماعی تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌شود. سقف این تسهیلات دو برابر تسهیلات مربوط به خرید و ساخت مسکن ملکی یعنی ۱۰۰ میلیون تومان و با سود ۷ درصد تعیین شده است و سازندگان نیز متعهد می‌شوند که تا ۴۰ درصد از واحدها را حداقل به مدت ۱۰ سال به گروه‌های کم‌درآمد معرفی شده توسط بنیاد مسکن اجاره دهند.

وزارت راه و شهرسازی نیز مجاز است که از زمین‌های در اختیار به سازندگانی که این تعهد را می‌پذیرند، با لحاظ موقعیت مکانی زمین و توجیه‌پذیری اقتصادی و دارا بودن تاسیسات زیربنایی آب و برق و گاز به قیمت تمام شده زمین واگذار نماید.

دولت نیز در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر به ازای هر واحد ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه و برای مدت ۵ سال به تناسب وضعیت درآمدی افراد مشمول کمک بلاعوض اجاره مسکن پرداخت می‌کند.

روش دیگر کمک به اقشار کم‌درآمد اعطای وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن است که به خانواده‌هایی که توان پرداخت اقساط را ندارند به ازای هر واحد وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن تا مبلغ ۷ و نیم میلیون تومان اعطا می‌شود.

شناسایی گروه‌های هدف در این برنامه‌ها توسط وزارت رفاه و با همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها انجام می‌شود.

این روش‌ها نگرش متمایزی به موضوع مسکن اقشار کم‌درآمد است که با بهره‌گیری از تجربیات کشورهای موفق تدوین شده و ضمن توجه کامل به ساماندهی بافت شهری و کاهش هزینه‌های ناشی از ایجاد تاسیسات زیربنایی، روش‌های متنوع و سازگارتری با شرایط متنوع متقاضیان را به کار گرفته است و امید است با نتایج خوبی همراه باشد.»

مدل مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی در هیات دولت تصویب شد

http://www.bananews.irهیأت دولت، پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی را بررسی و تصویب کرد همچنین دولت در راستای ساماندهی امور مربوط به حوادث رانندگی و ایجاد و بهره‌برداری از سامانه اطلاعات جامع حوادث و سوانح حمل و نقل کشور، وزارت راه و شهرسازی را به عنوان مسئول ایجاد سامانه جامع حوادث رانندگی تعیین کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir به نقل از دولت، این پیشنهاد بر سه اصل نهادسازی و ایجاد سیاست پایدار، استفاده از ظرفیت های نهادهای مردم نهاد، خیرین و بخش خصوصی در ساخت و اداره مسکن برای گروه های کم درآمد و حداقل سازی دخالت دولت در ساخت مسکن برای این گروه‌ها، تامین مسکن گروه‌های کم درآمد در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی استوار است.

در مدل مسکن حمایتی (کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض) بانک مرکزی موظف شد نسبت به تعیین بانک عامل جهت تامین تسهیلات در سقف مبلغ اعلامی اقدام کند. استفاده از این تسهیلات برای خرید بناهای تا عمر ۲۰ سال بلامانع است.

در این مدل، کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر فاقد متقاضی از اهداف مدنظر است.

در مسکن اجتماعی نیز کمک به ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک هزینه اجاره و وام قرض الحسنه ودیعه مسکن مورد توجه قرار گرفته و شامل اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد که دارای زمین بوده و تمایل به احداث واحدهای مسکونی استیجاری با نرخ اجاره ترجیحی و در قالب توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته و به ازای هر واحد استیجاری تا دو برابر سقف تسهیلات اعلامی اعطا می شود.

همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد نسبت به تامین زمین در محدوده شهرها (دارای تاسیسات زیربنایی آب و برق و گاز) و یا شهرهای جدید برای ساخت واحد استیجاری از طریق واگذاری به سازندگانی که تمایل به ساخت مسکن استیجاری – ملکی با رعایت حداقل ۴۰ درصد اجاره ای دارند، اقدام کند.

وزارت راه و شهرسازی مسئول راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی شد

هیأت وزیران در راستای ساماندهی امور مربوط به حوادث رانندگی و ایجاد و بهره‌برداری از سامانه اطلاعات جامع حوادث و سوانح حمل و نقل کشور، وزارت راه و شهرسازی را به عنوان مسئول ایجاد سامانه جامع حوادث رانندگی تعیین کرد.

این وزارتخانه همچنین موظف است نسبت به روزآمد کردن و تحلیل مستمر داده‌های سامانه مذکور اقدام کند.

 

ایسنا

موج سواری بر رکود بزرگ مسکن

http://www.bananews.irبرخی منتقدان می گویند دولت یازدهم به لجاجت برخورد با مسکن مهر بخش مسکن را دچار رکود کرد اما کارشناسان معتقدند با توجه به مازاد تولید و حباب بی سابقه قیمت مسکن، عمدی تلقی کردن رکود چهار ساله این بخش، فرضیه ای غیرعلمی است که تنها می تواند مصرف تبلیغاتی داشته باشد.

زیر مجموعه ها

  • اقتصاد مسکن و ساختمان

    http://www.bananews.ir آخرین اخبار مرتبط با اقتصاد مسکن، عوامل موثر در کاهش و افزایش قیمت مسکن، رکود و رونق معاملات مسکن، وام مسکن، بازار مسکن، تاثیرات نرخ ارز و سکه در بازار مسکن، فعالیت های بنگاه های مسکن،خریداران مسکن و آپارتمان و ... در این بخش در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

    تعداد مقالات:
    2795
  • قیمت مسکن و اجاره

    http://www.bananews.ir آخرین اخبار مرتبط با قیمت مسکن، خرید و فروش مسکن، بازار اجاره، اجاره بها در مسکن،موجر و مستاجر،قیمت روز آپارتمان در مناطق مختلف،بنگاه مسکن، قولنامه مسکن، شرایط وام مسکن، معامله در بازار ملک،کمیسیون در بازار مسکن،قیمت در مسکن مهر،قیمت مسکن ویژه،قیمت ملک کلنگی، قیمت خانه دربستی و... در این بخش ارائه می شود.

    تعداد مقالات:
    1364
  • مصالح ساختمانی

    http://www.bananews.irبنانیوز (www.BanaNews.ir) به عنوان مرجع خبری صنعت ساختمان کشور (عمران، معماری و شهرسازی) در این بخش به ارائه آخرین اخبار مرتبط با قیمت مصالح ساختمانی، معرفی مصالح جدید ساختمانی، مصالح ساختمانی نوین، مصالح ساختمانی و نانو، کیفیت در مصالح ساختمانی، معرفی انستیتو مصالح ساختمانی، مصالح و فراورده های ساختمانی، قیمت میلگرد،آهن، قیمت سیمان، قیمت گچ، لوله،گل و رس،چوب،سنگ،ماسه،بتن، فلز،شیشه، پلاستیک، فوم، کامپوزیت‌های سیمانی، صنایع مدرن، تولیدات ساختمانی،قیر و ... می پردازد.

     

    تعداد مقالات:
    782
  • مناقصه و مزایده

    http://www.bananews.irبنانیوز (www.BanaNews.ir) به عنوان مرجع خبری صنعت ساختمان کشور (عمران، معماری و شهرسازی) در این بخش به ارائه آخرین اخبار مرتبط با مناقصه، مزایده، شرکت درمناقصه پروژه های عمرانی،خرید و فروش ماشین آلات ساختمانی در مزایده، آگهی مزایده شهرداری ،آگهی مناقصات سازمانهای دولتی ، اعلام مدت زمان حضور شرکتهای عمرانی در مناقصات و مزایدات  و ... می پردازد.

    تعداد مقالات:
    61