آغاز نصب نيروگاههاي خورشيدي بر روي چاههاي كشاورزي 7 ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق خراسان رضوی، علیرضا خدابنده افزود: چاههای کشاورزی شهرستانهای بردسکن، خلیل آباد، چناران، خواف، تایباد، گناباد و مه ولات به نیروگاه خورشیدی مجهز می شوند.
وی افزود: تعدادی از سرمایه گذاران و تسهیلات دهندگان به دعوت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در محل این شرکت حضور یافتند و پس از بررسی نحوه تأمین مالی و ارایه تسهیلات به کشاورزان استان، همراه با تیم فنی دفتر بازار برق به شهرستانهایی که کشاورزان آن اعلام آمادگی کرده بودند؛ اعزام شدند.

نخستین نیروگاه خورشیدی ٣ مگاواتی بر روی چاههای کشاورزی خلیل آباد خراسان رضوی نصب شد
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: نخستین مقصد سرمایه گذاران چناران و دیدار با بزرگ مالکان دشت این شهرستان بود که تعداد ١٨ کشاورز برای نصب نیروگاه خورشیدی اعلام آمادگی کردند، همه کشاورزان و خرده مالکان مه ولات نیز آمادگی خود را برای دریافت تسهیلات شرکت سرمایه گذار و احداث نیروگاه برای چاههای خود اعلام کردند.
وی اضافه کرد: خبرها از سایر شهرستانهای خراسان رضوی حاکی از رغبت کشاورزان به نصب نیروگاه خورشیدی برای چاه است، به طوریکه تاکنون در تایباد ٧ قرارداد در گناباد ٢٠ قرارداد و در خواف پنج قرارداد با کشاورزان برای نصب نیروگاه خورشیدی منعقد شده است.
خدابنده در پایان گفت: در بردسکن هم ٨٠ درصد عملیات اجرایی نخستین نیروگاه خورشیدی مربوط به چاه کشاورزی کشور به پایان رسید و همزمان عملیات اجرایی نخستین نیروگاه ٣ مگاواتی خورشیدی تجمیعی کشاورزان کشور در خلیل آباد آغاز شد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات